År 2019

Under 2019 påbörjades större utveckling av en helt ny digital plattform och hemsida. Omsättningen ökar med 30% från förgående år och personalstyrkan stärks både i Sverige och i den egna fabriken i Litauen.

Under 2019 har Husverket konsekvent förbättrat sin digitala plattform och hemsida för att skapa en smidigare process från intresseanmälan till produktionsorder. Målet är att erbjuda kunder en användarvänlig plattform som ger tydlig överblick och information om deras hus innan beställning, vilket kommer att öka kundnöjdheten ytterligare under 2020.

 

Trots den generellt negativa trenden inom husbranschen har Husverkets försäljningsomsättning ökat med 30% under 2019 jämfört med året innan. Denna ökning är huvudsakligen resultatet av en ökad försäljning av fritidshus och mindre permanenta bostadshus, vilket också har lett till en ökning av bygglovsansökningar.

Under året har Husverket stärkt sin personalstyrka med flera säljande projektledare samt en redovisningsekonom/controller. I de två använda tillverkningsenheterna i Litauen arbetar nu 100 medarbetare, och flödena har effektiviserats med hjälp av svenska besiktningsmän, kontrollansvarig och logistiker, vilket säkerställer säkrare tillverkningsprocesser och effektiv logistik vid leverans till kunden.

 

För att framhäva avsikten att även leverera hus större än ”attefallare” påbörjade bolaget en process för att byta namn under 2019.

 

 

 

Ledningens framtidsplaner
Husverkets vision strävar mot att vara det självklara valet som tar husbranschen till nästa nivå. Genom att använda den senaste tekniken vill bolaget förenkla byggprocessen och skapa trygghet för kunden. Digitala tjänster som möjliggör att kunder bygger sina hus online och visualiserar dem med VR-teknik är i fokus.

 

Husverket siktar på att erbjuda ett stort sortiment av nyckelfärdiga husmoduler till konkurrenskraftiga priser genom ökad specialistkompetens och ägarskap av både fabrik och produktion. Bolaget kommer att ta ansvar för hela bygg- och leveransprocessen och riktar sig mot olika kundsegment, från privatpersoner till företag, markägare och exploatörer. Lanseringen av exploateringsobjekt på hemsidan och den digitala plattformen planeras ske under Q2 2020, med ett tomtområde i Vemdalen som ett av de första objekten.

 

skapad:29 augusti, 2023

Påsk Kampanj

Vid Vid beställning av valfritt Attefallshus eller Fritidshus under april månad bjuder vi på 30% på alla tillval i huset!.

Jag vill gladeligen ta del av detta erbjudande! (intresseanmälan är inte bindande)

Påsk Kampanj

Vid Vid beställning av valfritt Attefallshus eller Fritidshus under april månad bjuder vi på 30% på alla tillval i huset!.

Jag vill gladeligen ta del av detta erbjudande! (intresseanmälan är inte bindande)